2007. november 20., kedd

Rescue Dawn - Herzog "üres" háborúja


Úgy látszik manapság a rendezők szeretnek kísérletezni, na nem újjal, inkább visszanyúlnak valami biztoshoz, és a régiből csinálnak újabbat. Nem újat, csak újabbat. Egyre több képregényadaptáció tűnik fel a vásznon, zsánerek élednek újjá, elfelejtett műfajok és hangulatok keverednek bele a modern filmek világába. Szeptembertől 3 westernt is találunk a premierek között, újabb háborús filmek kerülnek mozikba. Hogy a westernre, hogy találtak rá újra, az felettébb izgat, mindenesetre már itt van a 3:10 to Yuma - amit tegnap agyon dícsértem -, akkor Bradd Pitt és Casey Affleck szereplésével hamarosan nálunk is bemutatják az The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford című western drámát, és ne hagyjuk ki a japán fenegyerek Takashi Miike Sukiyaki Western Django című akció westernét sem, melyben Mr. Tarantino is szerepet kapott. És a háború? Itt van a The Kingdom háborús dráma, melynek középpontjában a Közép-Keleti konfliktus áll, de a legérdekesebbnek mégis csak Werner Herzog új filmje a Rescue Dawn tűnik. A lassan 66 éves rendezőóriás legújabb filmjében egy megtörtént esetet dolgoz fel, méghozzá egy berepülőpilótájét, Dieter Dengler-ét, aki a vietnami háború idején hadnagyként szolgált, és egyike volt azoknak a pilótáknak, akiknek egy titkos bevetés során kellett Laos fölé repülni és szarrá bombázni azt. Hát ő nem tudott berepülni, mert mielőtt ezt megtehette volna, lelőtték a gépét, ő meg lezuhant egy rizsföld kellős közepére, és napokig menekült a vietkongok elől. Akik persze elfogták és az esőerdőn kerszetül cipelve egy fogoly gyűjtő faluba vitték.
A film erőtlen és nem tartja fenn a néző érdeklődését. Herzog megpróbált egy újabb bőrt lehúzni az igazi háborúba és a kegyetlen körülmények közé keveredett hazafi katona kitartásáról és megmeneküléséről, csak valahogy nem sikerült neki. Christian Bale jól alakítja a kitartó és lelkileg kőkemény katonát, nem is vele volt a baj, hanem a rendezéssel. A fényképezés szép, a táborban lévő foglyok jelleme túl felszínes és könnyen kiismerhető, Bale karakterét túlságosan hősiesnek és magasztosnak akarták bemutatni, és 2 órás, ami azért érdekes, mert, ha belesűrítették volna másfélbe , több lélekboncolgatással és kevesebb felszínességgel, akkor rengeteget javíthattak volna a színvonalon. A film hozza az átlag háborús filmek sémáját, legfőképp a vietnami háborús filmekét, de most komolyan, hány szemszögből akarják még bemutatni ezt az értelmetlen háborút? A film IMDB-n jól szerepel, 8.0-nál tart, sokkal többet nem jósolok neki, bár már ez is meglepően sok. Egy erős 7.2 lenne ideális. Attól függetlenül, aki kíváncsi Bale-re és egy kis változatosságra, az nézze meg, persze csak akkor, ha nem láttam volna még az Apokalipszis Most-ot, az Az őrület határán-t, vagy a Gyilkos mezőket, mert akkor mindenképp azokkal kezdje, az alapoknál.

jóccakát és jó filmnézést

Nincsenek megjegyzések:

Brad Pitt

Brad Pitt

G.I.T.S

G.I.T.S

Cronenberg

Cronenberg

American Psycho

American Psycho

Aaltra

Aaltra

Gerry

Gerry

The Assassination of Jesse James

The Assassination of Jesse James

The Sopranos

The Sopranos

Renaissance

Renaissance

A scanner darkly

A scanner darkly

Lena Headey

Lena Headey

2046

2046

Wynton Kelly

Wynton Kelly

Anja Garbarek

Anja Garbarek

Naked Lynch

Naked Lynch

Q.T.

Q.T.

Erik Truffaz

Erik Truffaz

Hot Fuzz - Vaskabátok

Hot Fuzz - Vaskabátok

Philip K. Dick

Philip K. Dick

Death Proof

Death Proof

Grindhouse - Death Proof

Grindhouse - Death Proof